Sluiten

Categorieën

Filters
    Kim | Kiesrijk.nl - Dinsdag 18 Oktober 2022

Korte review: Bobbi naar de tandarts

Hoe kun je je kindje nu beter voorbereiden op een tandartsbezoek dan door een leuk boek voor te lezen?

Een geschikt voorleesboekje is ‘Bobbi naar de tandarts’ van Monica Maas. Deze auteur heeft al een hele serie Bobbi-boekjes uitgebracht, die leuk zijn om voor te lezen aan dreumesen, peuters en kleuters. Maas behandelt hierin verschillende thema’s waar jonge kinderen mee te maken krijgen, zoals naar school gaan, leren fietsen en logeren bij opa en oma.

Waar gaat ‘Bobbi naar de tandarts’ over?

De flaptekst van het boekje is als volgt: ‘Hallo, Bobbi!’ zegt de tandarts. ‘Kom maar binnen allemaal.’ ‘Wat een grote stoel’ zegt Bobbi, ‘en wat ruikt het hier speciaal.’ Naar de tandarts gaan hoort erbij, voor jong en oud! Of je het nu juist interessant vindt of stiekem toch best spannend... Bobbi naar de tandarts is het ideale voorleesboek om peuters en kleuters voor te bereiden op een bezoekje aan de tandarts. Want als Bobbi het kan...

Wat vinden wij van ‘Bobbi naar de tandarts’?

‘Bobbi naar de tandarts’ is een leuk verhaaltje om voor te lezen. Op de ene pagina staat de tekst en op de pagina ernaast staat een bijpassende afbeelding. Zo kun je samen met je kindje ontdekken wat er allemaal verteld wordt en wat er te zien is. Bobbi wordt altijd vergezeld door zijn knuffelvriendjes, waaronder zijn olifant en zijn giraf. Dit zorgt voor herkenning bij het jonge lezerspubliek, zeker als je meer boekjes uit deze serie voorleest.

Het voorlezen gaat heel fijn, doordat Monica Maas een vast rijmschema gebruikt. Het laatste woord van de tweede en de vierde zin rijmt. Dat is prettig voor de voorlezer en leuk voor het kind dat luistert. Zeker als ze al wat ouder zijn, kunnen ze proberen om het laatste woord al in te vullen. Als je een verhaaltje al vaker hebt voorgelezen, zal dat steeds gemakkelijker en sneller gaan.

Mocht je zoontje of dochtertje voor het eerst naar de tandarts gaan, dan is ‘Bobbi naar de tandarts’ een mooie voorbereiding op het tandartsbezoek. Samen met Bobbi ontdek je wat een tandarts allemaal doet, zodat het echte bezoek een stuk minder spannend is. Veel voorleesplezier toegewenst!

Praktische informatie

Auteur: Monica Maas
    Titel: Bobbi naar de tandarts
    Uitgeverij: Kluitman
    ISBN: 9789020684391

Mondverzorgingsproducten voor kinderen nodig?

Ben je nog op zoek naar de juiste mondverzorgingsproducten voor jouw kind(eren). Neem dan eens een kijkje op onze Kinderen-pagina. Daar vind je een handig overzicht met onder andere tandenborstels en tandpasta’s. Kom je er niet helemaal aan uit? Neem dan contact met ons op via [email protected].

Tips & adviezen voor een effectieve gebitsverzorging

Recente artikelen