0
Sluiten
Categorieën
Filters

    Vertraging bij PostNL

    Vertraging bij PostNL – je bestelling kan later worden bezorgd

    Door de huidige drukte bij PostNL kan het voorkomen dat je bestelling later wordt geleverd dan je van ons gewend bent. Ook zien we dat de track & trace-informatie soms niet klopt: pakketten worden te vroeg als bezorgd gemeld, terwijl ze in werkelijkheid later op de dag of zelfs de volgende bezorgdag worden afgeleverd. Onze excuses voor het ongemak.

    Wat kun je zelf doen?

    Voordat je contact met ons opneemt, vragen we je om het volgende te controleren:

    • Vraag na bij je buren
      Soms wordt een pakket per ongeluk bij buren afgegeven zonder duidelijke scanmelding.

    • Bekijk je videodeurbel of camera
      PostNL belt niet altijd aan; via je videodeurbel kun je zien of er een bezorgpoging is gedaan.

    • Controleer in je bestelbevestiging of het opgegeven adres klopt.

    • Download de PostNL-app en meld je aan voor ‘Mijn Post’
      In ‘Mijn Post’ zie je welke zendingen naar je onderweg zijn. Let op: dit werkt alleen voor brievenbuspost en géén pakketten.

    Wanneer kunnen wij een onderzoek starten?

    Helaas kunnen wij pas een onderzoek bij PostNL starten nadat een zending 7 dagen of langer de status ‘Afgeleverd’ of ‘Onderweg’ aangeeft.
    Dit komt doordat pakketten regelmatig te vroeg worden gescand, terwijl de bezorger daarna nog 5 werkdagen de tijd heeft om de bestelling alsnog te bezorgen.

    Na deze 7 dagen kun je contact met ons opnemen via [email protected], zodat wij het onderzoek voor je kunnen starten.